Eerste route naar Roncevalles - Reisverslag uit Roncesvalles, Spanje van Frans Schlooz - WaarBenJij.nu Eerste route naar Roncevalles - Reisverslag uit Roncesvalles, Spanje van Frans Schlooz - WaarBenJij.nu

Eerste route naar Roncevalles

Blijf op de hoogte en volg Frans

20 April 2014 | Spanje, Roncesvalles

Roncevalles:

Het was mistig en regenachtig. We hulden ons in regenkleding en gingen op pad. IK had een herberg gereserveerd in Orrison op 8 km om zoveel mogelijk van de Pyreneeën te genieten. Omdat het zo grijs was, ik nog helemaal niet moe was en op aandrang van mijn groepsgenoten besloot ik door te lopen over de hoge route. Mijn mede reisgenoten (Maartje 33, Peter 47 en Henk (49) noemden me ¨klimgeit¨ omdat ik (aanvankelijk) zo makkelijk de bergen over liep. Helaas hadden we weinig mooie uitzichten, omdat het de hele dag grijs bleef. Er waren lange steile beklimmingen die het uiterste van ons allemaal vergden. We waren dan ook opgelucht dat we na 8 uur ploeteren Roncevalles bereikten. Dat bleek een gerenoveerd klooster te zijn met vooral Nederlandse vrijwilligers. Ik moest ene Anton de groeten overbrengen van Paul Huijnen, waarna ik een lofzang kreeg over Paul. We aten pasta als voorgerecht, daarna frites met forel en yoghurt als toetje.
De spierpijn verdween grotendeels na een lange nacht

  • 20 April 2014 - 20:41

    Ricky:

    Hey Frans,
    je bent al weg!!!!!
    Super man, dit gaat je lukken!
    Geniet van alles, heb het goed alleen en met de ontmoetingen onderweg!
    Lieve groeten,

  • 20 April 2014 - 20:44

    Miets Willems:

    Die Frans, komen we net terug uit Utrecht ( They en ik zijn nl. opa en oma geworden 9 april van kleinzoon Maxim) en zie ik dat je met de camino bent gestart. Geweldig en dan vandaag al die pukkel over naar Roncevalles. Ik hoop dat je de route Napoleon hebt kunnen lopen en niet via Valcaros de pas de Ibaneta. Morgen op naar Zuberi? Heel veel wandelplezier en kijkgenot, gezellige ontmoetingen en veel belevenissen wensen we je toe.
    Groet They en Miets Willems

  • 21 April 2014 - 13:41

    Wim En Tonny Hulscher:

    Dag Frans,

    Zo zit je nog bij ons om veel te vertellen en zo ben je alweer onderweg. Natuurlijk wensen we je een heel fijne wandeling met veel tijd om na te denken, te genieten van de omgeving en van de vele ontmoetingen met andere wel of niet wandelaars.
    We zullen donderdag aan je denken als we over de autoweg op weg zijn naar naar het uiterste zuiden..

    gr. Wim en Tonny

  • 21 April 2014 - 20:35

    Wim Drijkoningen:

    Beste "Abuelo François",
    Fijn te horen dat de heenreis voorspoedig is gegaan. Nu heb je inmiddels de eerste etappe al achter de rug. Jammer van het weer maar dat heb je niet in de hand. Ik zal je met belangstelling volgen. Misschien steek ik er nog wat van op voordat ik zelf vertrek.
    Buen Camino!
    Groeten
    Wim

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Roncesvalles

Op weg naar

Santiago de Compestella!

Recente Reisverslagen:

21 Juni 2014

Weer terug naar huis!

18 Juni 2014

Biarritz

17 Juni 2014

Guggenheim

16 Juni 2014

Aangekomen

15 Juni 2014

Al dicht in de buurt!
Frans

Van eind april tot begin juni loop ik van St. Jean Pied de Port naar Santiago de Compostella. Volg op deze site mijn avonturen en belevenissen, en bovenal: ieder contact is welkom !

Actief sinds 09 April 2014
Verslag gelezen: 376
Totaal aantal bezoekers 16994

Voorgaande reizen:

19 April 2014 - 04 Juni 2014

Op weg naar

Landen bezocht: