Torres del Rio - Reisverslag uit Torres del Río, Spanje van Frans Schlooz - WaarBenJij.nu Torres del Rio - Reisverslag uit Torres del Río, Spanje van Frans Schlooz - WaarBenJij.nu

Torres del Rio

Blijf op de hoogte en volg Frans

25 April 2014 | Spanje, Torres del Río

Vandaag na 28 km gearriveerd in Torres del Rio. Het is prachtig weer en er is een glooiend landschap met een ontkiemende natuur. Gisteren geslapen in Estella. Onderweg kwam ik een Duitser tegen, Bernd. Hij had verschillende sjaals om waarvan een voetbalsjaal. Toen ik hem vroeg van welke voetbalclub de sjaal was begon hij helemaal te stralen. Ik was de eerste die hem dat vroeg, dus ik moest op de foto. Energie Cotbus stond helemaal onderaan en zijn Camino was bedoeld als een ultieme poging om degradatie te voorkomen. ´s Avonds nodigde hij me uit op eine Suppe; Hij bleek een kok te zijn en zette me een heerlijke maaltijd voor! Ik tref allemaal interessante mensen, Rebecca uit Mexico, die kanker heeft gehad, Klaas en Jeltje uit Drachten, Doris en Brent uit Austalie etc. etc. Je wisselt dingen met elkaar uit, je verliest elkaar enkele dagen uit het oog en je komt elkaar later weer uitbundig tegen. De Camino schept een band, alsof je familie van elkaar bent; iedereen doet een behoorlijke inspanning en we helpen elkaar om het vol te houden.
Ik loop tot nu toe gemakkelijk; s'Avonds vermoeide voeten en spierpijn in heup en schouders, maar ´s morgens weer okselfris.
In de herbergen wordt de pelgrimspas afgestempeld, daarna betalen we ons verblijf, wat vaak gecombineerd wordt met eten en ontbijt. ´s Morgens gaat rond 06.00 u. het licht aan en rond 07.00 u. beginnen we te lopen. In het begin wennen aan het gewicht van de rugzak (10 kg.) maar gaandeweg begint het te wennen.
Ik wilde onthaasten maar ik merk dat ik het prettig vind om een flink tempo te lopen en minimaal 20 km. per dag te lopen.
Het is gewoon een fijne ervaring en ik vind het heerlijk dat ik die ruimte krijg.
Bedankt voor jullie lieve reacties !

  • 25 April 2014 - 19:23

    Pim (gedicteerd Aan Mama):

    Opa ziet PIm, en dan zegt ie hoi PIm, wat wil je vandaag doen?
    Ik kan poepen op de wc.
    Poepen, ik kan goed een ei eten.
    Puckie kan heel goed eten.
    Wies kan heel goed eten.
    Wies kan heel goed opletten als er geen auto aankomt.
    Ik kan heeel goed drinken.
    Ik kan niet een beetje stout doen.

    Kusjes opa voor jou.



  • 25 April 2014 - 19:39

    Wies (zelf Getypt):

    van wies halo opa vint ju het leuk om te wandlu?
    wil je dit xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx?









  • 26 April 2014 - 16:55

    Wim:

    Abuelo François,

    Klinkt allemaal goed. Je loopt als een TGV. Vandaag (Koningsdag) nog even in Wahlwiller gelopen. Dat klinkt niet zo goed als Torres del Rio, maar geeft als voorbereiding veel plezier onder een lekker zonnetje. Is je iets opgevallen wat je "vergeten" bent mee te nemen...?
    Misschien leuk als je de namen van de herbergen waar je overnacht vermeldt. Voor de rest heel veel aangename kilometers en ontmoetingen.
    Buen Camino
    Wim

  • 28 April 2014 - 14:36

    Petra:

    Trouwens pap, heb jij een RODAJC sjaal bij me, want zij kunnen ook wel iemand gebruiken die de Camino voor hen loopt.... NOG 1 KANS!!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Torres del Río

Op weg naar

Santiago de Compestella!

Recente Reisverslagen:

21 Juni 2014

Weer terug naar huis!

18 Juni 2014

Biarritz

17 Juni 2014

Guggenheim

16 Juni 2014

Aangekomen

15 Juni 2014

Al dicht in de buurt!
Frans

Van eind april tot begin juni loop ik van St. Jean Pied de Port naar Santiago de Compostella. Volg op deze site mijn avonturen en belevenissen, en bovenal: ieder contact is welkom !

Actief sinds 09 April 2014
Verslag gelezen: 296
Totaal aantal bezoekers 16995

Voorgaande reizen:

19 April 2014 - 04 Juni 2014

Op weg naar

Landen bezocht: