Carrion de los Condes - Reisverslag uit Carrión de los Condes, Spanje van Frans Schlooz - WaarBenJij.nu Carrion de los Condes - Reisverslag uit Carrión de los Condes, Spanje van Frans Schlooz - WaarBenJij.nu

Carrion de los Condes

Door: opafrans

Blijf op de hoogte en volg Frans

04 Mei 2014 | Spanje, Carrión de los Condes

We zijn in Carrion de los Condes, een vriendelijk plaatsje in de Meseta, het Spaanse vlakke land. Ik verblijf in een zusterklooster. Ik wandel nog steeds met reisgenote Agatha. Bij aankomst werd gevraagd of we gehuwd waren en toen we ontkennend antwoordden werd ik in de mannenzaal gfeplaatst en zij in de vrouwenzaal. We wandelen nog steeds samen en praten veel over werk, relaties, gezin van afkomst, hoe sta je in het leven etc. Wat voel ik me rijk als ik kan vertellen over ons harmonisch gezin, over de mooie baan en over alle goeds wat we tot nu toe hebben meegemaakt.
Omdat achter Carrion 16 km geen herberg meer is waren we vanochtend al om 06.30 u. op pad om tijdig een bed te kunnen veroveren. We liepen naast een kanaal met riet; we werden toegezongen door allerlei vogels, de kikkers kwaakten luid mee en het decor werd gevormd door een rode zon die een prachtige zonnige dag inleidde. Onderweg kwamen we langs een afgelegen kerk met een prachtige acoustiek. Ik heb daar luidkeels het ¨Wees gegroet Maria¨ gezongen. Dat is het Caminogevoel: doen wat in je opkomt !
Door alle verhalen die ik hoor zie ik de worsteling en het lijden van veel mensen. Het bevestigt nogmaals hoeveel geluk ons ten deel valt en hoe dankbaar we moeten zijn.
Overigens, ik heb mijn eerste blaar: aan de vinger door het uitwringen van mijn sokken. Verder wordt mijn lichaam steeds sterker. ´s Avonds ga ik met vermoeide en soms pijnlijke spieren naar bed, maar ´s morgens is alles weggetrokken en begin ik fris en fruitig aan een nieuwe etappe, meestal tussen 25 en 30 km. Het gaat dus goed, beste allemaal, zeker nu ik niet weet of Roda gedegradeerd is. Bedankt voor jullie reacties !

  • 04 Mei 2014 - 18:48

    Petra In Haar Pyjama:

    Kom af en toe even kijken of iemand het je al heeft durven vertellen...

  • 04 Mei 2014 - 23:02

    Wim:

    Hoi Frans en Agathe,
    Voor te beginnen de groeten aan je wandelmaatje. Zij was in Vaals toch ook van de partij....
    Ben net terug van "smakt". De opkomst was 38 wandelaars/Pelgrims die op een of andere manier allemaal gelijkgezind waren. Prachtig weer, uitstekend georganiseerd en 2x25 km. Diverse personen hadden al een, twee of meerdere keren Santiago bezocht. Zij hadden het over alle belevenissen die jullie nu zoal meemaken. Binnen 1,5 week start ik in L'esprit du Chemin. (Beilari na overname). Het gaat jullie goed.
    Buen Camino
    Wim
    PS: ik heb begrepen dat RJC het helaas niet gered heeft ondanks winst. (Ajax-NEC 2-2.)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Carrión de los Condes

Op weg naar

Santiago de Compestella!

Recente Reisverslagen:

21 Juni 2014

Weer terug naar huis!

18 Juni 2014

Biarritz

17 Juni 2014

Guggenheim

16 Juni 2014

Aangekomen

15 Juni 2014

Al dicht in de buurt!
Frans

Van eind april tot begin juni loop ik van St. Jean Pied de Port naar Santiago de Compostella. Volg op deze site mijn avonturen en belevenissen, en bovenal: ieder contact is welkom !

Actief sinds 09 April 2014
Verslag gelezen: 300
Totaal aantal bezoekers 16979

Voorgaande reizen:

19 April 2014 - 04 Juni 2014

Op weg naar

Landen bezocht: