Murias de Rechivaldo - Reisverslag uit Murias de Rechivaldo, Spanje van Frans Schlooz - WaarBenJij.nu Murias de Rechivaldo - Reisverslag uit Murias de Rechivaldo, Spanje van Frans Schlooz - WaarBenJij.nu

Murias de Rechivaldo

Door: opafrans

Blijf op de hoogte en volg Frans

10 Mei 2014 | Spanje, Murias de Rechivaldo

Gisteren heb ik mijn vaste wandelmaatjes verlaten. Ik heb 10 km meer gelopen omdat ik nieuwe gezichten wilde zien. Ik bevind mij nu in een toverachtige herberg, gerund door 2 knappe homo=mannen die heel vriendelijk en proactief zijn. Ze draaien een zacht romantisch boeddhamuziekje. Bijna alle gasten zijn Duitsers en het is heel gezellig. We zijn weg van de hoogvlaktes en we gaan weer bergachtig gebied in. In bijna alle kerktorens hebben zich ooievaars genesteld. We komen soms door vervallen dorpen waar bijna niemand meer woont. Toch hopen we steeds op een zgn. bar waar koffie en Spaanse lekkerheden worden aangeboden. Soms pak ik cola of Aquarius om een energieshot te krijgen. Onderweg hebben we de cathedraal van Leon en Astorga bewonderd. Beide zijn mooie plaatsen met een oude, indrukwekkende binnenstad. De afgelopen dagen zijn warm geweest, waardoor de landschappen nog mooier uitzagen maar wat het wandelen soms ook pittig maakte. Maar dit alles hoort bij de Camino.
Ik heb diepgaande, luchtige, oppervlakkige en emotionele gesprekken. Bijna iedereeen heeft ook een figuurlijke rugzak bij zich en hoopt tijdens de gesprekken tot meer inzicht te komen. Vandaag echter heb ik eens alleen gelopen en dat bevalt ook erg goed. Vanavond zitten we weer bij elkaar voor het pelgrimsmenu, waarbij de eerste gang een salade of een pastaproduct is, de tweede gang meestal kip of vlees met wat frietjes en de derde gang yoghurt, een puddinkje, fruit of een ijsje is. Eenvoudig en voedzaam.
Vandaag heb ik precies 3 volle weken gelopen en in totaal 525 km. afgelegd. Nog ongeveer 250 km resten tot Santiago. Enerzijds geniet ik van het avontuur, anderzijds zal ik ook blij zijn als ik het doel in goede conditie bereik. Vooralsnog toont mijn lichaam zich sterk en betrouwbaar, laten we hopen dat dit zo blijft. Ondanks de prachtige ontmoetingen en het voortdurende avontuur mis ik Elsje, de kinderen en kleinkinderen.

  • 10 Mei 2014 - 17:05

    Helly En Paul:

    Hoi Frans, je bent al heel kort bij Cruz de Ferro en Galicië. Maar het is zeker de moeite waard om een kleine omweg door Castrilla de los Polvazares te lopen, een betoverend middeleeuws gerestaureerd gehuchtje vlak achter Murias de Rechibaldo. Heel veel sterkte voor de komende zware dagen door de bergen.

  • 10 Mei 2014 - 17:35

    Wim:

    Abuelo Frans,
    Succes de komende tijd zonder je " vaste" wandelmaatje(s). Ik zal wellicht de komende tijd minder reageren maar probeer je toch te volgen. A.s. vrijdag arriveer ik in SJPDP en zal in je voetstappen treden. Jij hebt er al 2/3 op zitten! Het gaat je goed.
    Wim

  • 10 Mei 2014 - 17:40

    Els:

    Bedankt voor de bloemen! Schattig weer.

  • 11 Mei 2014 - 10:02

    Wim En Tonny Hulscher:

    Hoi Frans,

    Af en toe heb ik zoveel geduld dat ik wacht tot de website geopend is, zo ook vandaag. Wij bewonderen je om je doorzettingsvermogen en we denken vaker aan je.
    We hebben al geprobeerd je te bellen maar de telefoon stond volgens de Spaanse Oranje-juffrouw uit.

    Heel veel groeten uit Andalusie van
    Wim en Tonny
    www.wimhulscher.nl

  • 11 Mei 2014 - 10:11

    Leendert En Tiny:

    Hoi Frans,

    We lezen iedere keer weer je reisverhalen. Het is, zoals ik begrijp, een enerverende en boeiende wandelreis.
    Ik begrijp ook dat het je fysiek redelijk goed afgaat, dat vind ik toch wel knap op een "gepensioneerde" leeftijd.Je bent trouwens, zag ik,al een heel eind richting Compostella.

    Mis je je kleinkids niet? En je Elsje ? En de trotse kersverse "Yupiler Leage" voetbalclub Roda JC?

    Hier in Venray is en blijft alles als vanouds. Tiny is nu (zondagmorgen 10.03 uur ) met Els aan het bellen. Hebben afgesproken, dat Els komend weekend naar Venray komt, nodigen we Ome Sjaak ook uit.

    We hopen je eind van de maand , begin juni weer te zien met de nodige bagage aan verhalen en ervaringen.

    Groetjes uit het Venrayse,

    Tiny en Leendert

  • 11 Mei 2014 - 13:18

    Truus:

    Ha Frans,
    Met veel plezier lees ik je verslagen en geniet zo een beetje van de omgeving.
    De "ontberingen" neem ik ter kennisgeving want die horen er ongetwijfeld bij. Ik vind het ongelofelijk knap, voral het besluit om zoiets alleen te gaan doen en dan vooral LOPEN,
    Gelukkig zorgt Els thuis voor de inkomsten en hoef je nooit het besluit te nemen om spontaan de beestjes gezelschap te houden.

    En tussen de regels door aan het lezen vraag ik mij toch af of je dit moment niet bewust hebt gekozen. Tegen de tijd dat je terug bent is het verdriet om Roda misschien al wat gesleten.

    Geniet verder en pas goed op jezelf.

    Truus

  • 11 Mei 2014 - 19:45

    Ank En Sjef:

    Hoi Frans,

    Via een mailtje van ons medekoorlid Gijs zijn we nu ook op de hoogte van jouw Spaanse avonturen en inspirerende Camino ervaringen....!
    lijkt me zo bijzonder ook, zo jezelf fysiek uit te dagen met lopen, maat ook de ervaringen van ontmoetingen, verbinden met anderen en weer loslaten, in het moment zijn en genieten van wat de dag je brengt....
    Fijn om te horen dat je het goed hebt onderweg, zowel met medepelgrims als met jezelf, what else do we need?
    Sjef en ik wensen je een mooie reis, zowel wat betreft de uiterlijke als innerlijke reisaspecten en veel rijke ervaringen op de weg die je nog bewandeld!
    Liefs en warme groet oet Zitterd,
    Ank en Sjef.

  • 12 Mei 2014 - 11:04

    Bert En Marjo:

    Hé Frans,

    we hebben al vaak aan je gedacht de afgelopen weken en ons afgevraagd hoe het met je zou zijn. Toen kwam het bericht van Gijs en de link naar jouw pagina. Nu kunnen we even heel direct contact met je maken. Leuk!
    Wat een levenservaring moet dat zijn, zo'n reis (op duizend en één manieren). Lijkt ons geweldig.
    We zijn reuze benieuwd naar jouw verhalen, straks. Geniet maar lekker van alles wat er komende weken nog op je pad komt. In onze gedachten en ons hart lopen we stilletjes met je mee.
    Liefs en tot tot gauw weer.
    Bert en Marjo

  • 12 Mei 2014 - 12:04

    Wim Dankers:

    Hallo Frans,
    Met veel interesse heb ik je verslagen gelezen, hartstikke mooi om je te volgen, dat zal ik dan ook zeker doen totdat je weer gezond en vol nieuwe levenservaringen weer thuis bent.
    Ik wens je nog heel veel plezier en waardevolle momenten toe!
    Maak je maar geen zorgen over je conditie, als je al zover bent gekomen lukt de rest ook wel!
    Geniet ervan!!
    Wim Dankers.

  • 12 Mei 2014 - 17:10

    José Garcia De La Rasilla:

    Hallo Frans,

    Via Gijs van het Afrikakoor kom ik erachter dat jij de Camino aan het lopen bent. Vorig jaar hebben kennissen van ons ook de Camino gelopen. Zij lopen nu een wandeling in Portugal.
    Leuk om jou te volgen op je route en jouw belevenissen te lezen. De kathedralen van Leon en Astorga heb ik ook gezien en zijn indrukwekkend en de foto van de paella is om van te watertanden. Zo te lezen gaat je het lopen goed af en het lijkt mij ook fijn om even alleen te lopen met je eigen gedachten. Ik wens jou nog een fijn vervolg van de wandeling, geniet van het Spaanse landschap en de onverwachtse ontmoetingen die op je pad komen. Kom gezond terug in Nederland zodat je de tenoren weer kunt versterken.

    Lieve groet van de sopraan José

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Murias de Rechivaldo

Op weg naar

Santiago de Compestella!

Recente Reisverslagen:

21 Juni 2014

Weer terug naar huis!

18 Juni 2014

Biarritz

17 Juni 2014

Guggenheim

16 Juni 2014

Aangekomen

15 Juni 2014

Al dicht in de buurt!
Frans

Van eind april tot begin juni loop ik van St. Jean Pied de Port naar Santiago de Compostella. Volg op deze site mijn avonturen en belevenissen, en bovenal: ieder contact is welkom !

Actief sinds 09 April 2014
Verslag gelezen: 346
Totaal aantal bezoekers 16990

Voorgaande reizen:

19 April 2014 - 04 Juni 2014

Op weg naar

Landen bezocht: