Triacastella - Reisverslag uit Tríacastela, Spanje van Frans Schlooz - WaarBenJij.nu Triacastella - Reisverslag uit Tríacastela, Spanje van Frans Schlooz - WaarBenJij.nu

Triacastella

Blijf op de hoogte en volg Frans

15 Mei 2014 | Spanje, Tríacastela

Een hele zware etappe vandaag ! Een lange klim naar O Cebreiro, daarna een eindeloze afdaling over een ongelijk pad naar Triacastella. Stijgen is minder moeilijk dan dalen. Bij dalen moeten we steeds oppassen dat we de voet goed neerzetten om verzwikking te voorkomen. De afdaling blijkt meer dan 700 meter te zijn en vergt veel van de knieën en andere gewrichten. De stokken waarmee ik loop zorgen voor enige verlichting van de belasting.
Paralel aan onze afdaling zien we jaloers fietsende pelgrims met grote vaart op een asfaltweg naar beneden suizen. Zij zullen echter ook zware klimmen hebben die voor ons wandelaars niet zichtbaar zijn.

• 16 Mei 2014 - 12:50

Fried:

Hoi Frans,
    Ik heb de indruk als ik je verhalen lees dat het zeer indrukwekkend is wat je allemaal meemaakt en dat jij je erg happy bent. Ongemakken horen blijkbaar bij zo'n lange wandeling. Ik wens je nog veel mooie en interessante mensen toe en tot de volgende keer. Groetjes en succes, Fried

• 17 Mei 2014 - 10:00

Wim En Tonny Hulscher:

Hallo Frans, bijna mede-spanjaard,

We zien op de weerberichten dat je redelijk tot goed weer hebt, alleen om zo bergop te lopen zal niet meevallen.
    We wensen je veel sterkte en succes om dit evenement goed te volbrengen.
    We spreken je wel ergens in juli als we weer in Paysos Bachos zijn.

Wim en Tonny