Palas de Rey - Reisverslag uit Palas de Rey, Spanje van Frans Schlooz - WaarBenJij.nu Palas de Rey - Reisverslag uit Palas de Rey, Spanje van Frans Schlooz - WaarBenJij.nu

Palas de Rey

Door: opafrans

Blijf op de hoogte en volg Frans

18 Mei 2014 | Spanje, Palas de Rey

Ik ben beland op het einde van de Camino. Nog 67 km tot Santiago. We hebben prachtig weer gehad maar vanaf morgen gaat het regenen. De temperatuur gaat omlaag van 26 naar 13 graden en er worden bakken regen verwacht. De aangepaste regenkleding zal van pas komen. We merken een toename van het aantal pelgrims, veel Spanjaarden die de laatste 100 km lopen. We worden geconfronteerd met vreemde gezichten die we niet eerder gezien hebben.
De natuur is fantastisch. Nu bevinden we ons tussen de eucaliptusbomen die heerlijk ruiken. De lente brengt alles in bloei en dat leidt tot een bloemenpracht die zijn weerga niet kent.
De gesprekken komen in afrondende fases; we kijken terug op wat we allemaal hebben meegemaakt en er gaan nieuwtjes rond over besluiten die medepelgrims naar aanleiding van de Camino hebben genomen. De pelgrimspas staat bijna vol met stempels. We praten over de terugreis, een aantal wil zo snel mogelijk naar huis, anderen willen hun verblijf zo lang mogelijk rekken om het avontuur zo lang mogelijk te laten duren. We praten over "thuis landen", hoe zal het zijn als we weer thuis zijn.
Ik zal na aankomst in Santiago met de bus naar Finister gaan en een terugreis plannen, met trein of vliegtuig. Het is een gewelgige ervaring, een uitdaging die ik iedereen wil aanbevelen, maar ik mis Els, de kinderen en Wies, Pim en Fiene. Na 5 weken wil ik terug naar mijn vertrouwde leven en laat ik alle ervaringen zakken. Er heeft iemand gezegd: de Camino begint pas als je thuis bent (?!)

• 18 Mei 2014 - 17:34

Wies En PIm:

opa, wij missen jou ook. ik hoop dat je heel erg snel terug komt!

Fiene mist jou ook!

xxxxxxxxxxxxxxxx

• 18 Mei 2014 - 21:12

Suzanne:

Lieve Frans, de laatste loodjes!! Je bent er bijna! Wat zal je ons veel te vertellen hebben als je terug bent, geniet tot de laatste minuut dat je daar bent en kom idd maar lekker met Fiene knuffelen als je terug bent.

Liefs van ons

• 19 Mei 2014 - 11:33

Jos Gerritsen:

Hallo Frans,

Gisteren al je verhalen vanaf de eerste dag nog eens opnieuw gelezen. Wat een archief aan indrukken heb je aangelegd. Beter gezegd : een schatkamer. Hopelijk doorsta je de laatste paar dagen slecht wee op een goede manier. Het is natuurlijk minder prettig dan in het zonnetje wat uitbollen, maar geeft een nog wat extra stoer cachet aan de eindstreep van je pelgrimstocht. Geniet van je laatste kilometers, van het terugblikken en van het bereiken van de finish in Compostela. Groet, ook van Bertie Jos.

• 20 Mei 2014 - 17:13

Helly En Paul:

Hoi Opa,
    Ik zie op de foto's dat je nog steeds overal stralend geniet van je tocht. Heel veel plezier tijdens de laatste loodjes en de feestelijke intocht in Santiago, (waarschijnlijk morgen) en een fijne terugreis. Wij verheugen ons al op jouw ervaringen tijdens ons wekelijkse woensdagmiddag-leffe-treffe. Un abrazo.