Portomarin - Reisverslag uit Portomarín, Spanje van Frans Schlooz - WaarBenJij.nu Portomarin - Reisverslag uit Portomarín, Spanje van Frans Schlooz - WaarBenJij.nu

Portomarin

Blijf op de hoogte en volg Frans

17 Mei 2014 | Spanje, Portomarín

We lopen door Gallicie. Ruwe paden door dorpen met vervallen huizen waar bijna iedereen is weggetrokken en hooguit enige bejaarden nog bij elkaar wonen. Ik zie ingezakte huizen zonder daken, de paden zijn bezaaid met koeienflatten, maar deze verpauperde dorpen worden opgefleurd door prachtige flora, waarin korenbloemen en klaprozen een prominente rol spelen.
Van onze zelfdiscipline wordt veel gevraagd. De wijn 's avonds is zeer verleidelijk, maar we moeten zuinig zijn op ons lijf om te kunnen blijven presteren.
Ik erger me over de slechte bewegwijzering na Portomarin; we moeten erg alert zijn om de fletse gele pijlen te kunnen ontwaren. Waarom onderhoudt men dit niet beter, de camino is toch heel belangrijk voor het toerisme in deze regio ?!

Verslag uit: Spanje, Portomarín

Aangekomen

15 Juni 2014

Al dicht in de buurt!
Frans

Van eind april tot begin juni loop ik van St. Jean Pied de Port naar Santiago de Compostella. Volg op deze site mijn avonturen en belevenissen, en bovenal: ieder contact is welkom !

Actief sinds 09 April 2014