Het gaat bijna beginnen… - Reisverslag uit Heerlen, Nederland van Frans Schlooz - WaarBenJij.nu Het gaat bijna beginnen… - Reisverslag uit Heerlen, Nederland van Frans Schlooz - WaarBenJij.nu

Het gaat bijna beginnen…

Door: Opa Frans

Blijf op de hoogte en volg Frans

11 April 2014 | Nederland, Heerlen

Nog 1 week en dan gaat het avontuur beginnen. De afgelopen weken druk bezig geweest met de voorbereidingen; rugzak gepast en gekocht, slaapzak en ander toebehoren. Ik wil de rugzak niet zwaarder laten wegen dan 10 kilo, dus " alles wat ik thuis laat is meegenomen !" Heb ik genoeg getraind ? Zal mijn lichaam wekenlang dagelijks lopen met de nodige obstakels aankunnen ? Lichte (hypochondrische ?) klachten tonen mijn nervositeit aan. Maar Jezusmina, wat heb ik er zin in ! Ik vermoed soms dat Els denkt dat ik alleen nog maar over de Camino kan praten. Wat ben ik dankbaar dat ze mij de tijd en de ruimte gunt om deze tocht te gaan maken.
Ik loop de tocht naar Santiago uit dankbaarheid voor het prachtige en gezonde leven wat ik tot nu toe heb gehad. Zorgzame ouders, een lieve vrouw, geweldige kinderen en hun partners, 3 geweldige kleinkinderen, een mooie baan met een fantastisch afscheid etc. etc. Ik ben een bevoorrecht mens en dat wil ik in deze tocht vieren.
Ik verheug me op de wandelingen, de ontmoetingen met mensen uit allerlei landen en het feit dat ik helemaal alleen mag beslissen wat en hoe ik alles doe.
Ik ga mijn best doen om jullie op de hoogte te houden. De mogelijkheid bestaat dat ik niet alle dagen in de gelegenheid ben om berichten te sturen, sterker nog geen zin heb om te mailen. Enfin we zullen het wel zien.
Net als in Malawi voelde ik wel heel veel steun door de respons van de lezers. Je raadt het dus al: ik vind het fijn als jullie reacties sturen !
Op zaterdag 19 januari brengt Els mij naar Charleroi (03.30 u. thuis vertrekken !!!), om 07.00 u. gaat de vlucht naar Biarritz en van daaruit naar St Jean Pied de Port aan de voet van de Pyreneeën
Op 1e Paasdag begin ik daadwerkelijk te lopen.

  • 13 April 2014 - 14:56

    Wies En Pim:

    Zet m op, opa frans!

    Lies, Wies en Pim

  • 19 April 2014 - 19:59

    Marlies Ramaekers:

    Dag opa frans,
    Van de bloemist hoorde ik vanochtend (19-04) dat ene meneer Schlooz vandaag vertrok voor een tocht naar Santiago. Hij wist dat ik het fenomeen ken.
    Wij hebben de tocht vorig jaar gemaakt vanuit Aken. Mijn man te voet en ik als " ezel ".
    Als mede-Weltenaar wens wij u een geweldige, onvergetelijke reis. Een beetje benijden we u wel.
    Buen Camino,
    Ger en Marlies

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Heerlen

Op weg naar

Santiago de Compestella!

Recente Reisverslagen:

21 Juni 2014

Weer terug naar huis!

18 Juni 2014

Biarritz

17 Juni 2014

Guggenheim

16 Juni 2014

Aangekomen

15 Juni 2014

Al dicht in de buurt!
Frans

Van eind april tot begin juni loop ik van St. Jean Pied de Port naar Santiago de Compostella. Volg op deze site mijn avonturen en belevenissen, en bovenal: ieder contact is welkom !

Actief sinds 09 April 2014
Verslag gelezen: 392
Totaal aantal bezoekers 17019

Voorgaande reizen:

19 April 2014 - 04 Juni 2014

Op weg naar

Landen bezocht: