Logrono - Reisverslag uit Logroño, Spanje van Frans Schlooz - WaarBenJij.nu Logrono - Reisverslag uit Logroño, Spanje van Frans Schlooz - WaarBenJij.nu

Logrono

Blijf op de hoogte en volg Frans

26 April 2014 | Spanje, Logroño

Vanmorgen startten we met regen. Ik heb een speciale poncho gekocht die over de rugzak heen reikt. Het ziet uit als een gebochelde, een dromedaris, maar het valt niet op omdat iedereen er in loopt. De schoonheid van het landschap ging gebukt onder een grijze deken. Soms zijn er afdalingen waarna een lange klim volgt. Ik heb twee stokken bij me, die ik met name gebruik om me iets omhoog te duwen. Soms is er modder, soms bij afdalingen gladde stenen, de aandacht mag niet verslappen. Soms ontmoet ik treurende pelgrims die geblesseerd zijn geraakt en vrezen de tocht niet te kunnen volbrengen.
In de herberg waar ik nu verblijf zijn zeker 90 mensen. Er worden pelgrims weggestuurd die uren in de regen hebben gelopen en verkleumd aanbellen. Daarom probeer ik niet te laat binnen te komen, zodat ik toch een bed heb. Hoewel het eigenlijk niet is toegestaan reserveren steeds meer pelgrims vooraf; ook hier slaat de commercie toe.
De komende dagen is bewolkt maar droog weer beloofd. ´s Morgens is het koud; we startten met 8 graden, overdag wordt het 15 graden, een Nederlands weertje dus.

• 01 Mei 2014 - 20:52

Wim:

Hola Abuelo Frans,
    Ontvang net je verslag van Logrono. Ik dacht al dat je een stuk had overgeslagen. We worden op onze wenken bediend voor wat betreft jouw info over de weersgesteldheid. Ik vertrek morgenavond naar Smakt.. Je weet wel dat "inloop-weekend" van het genootschap. Jij bent met het echte werk bezig en dat bevalt je uitstekend.
    Buen Camino.
    Wim