Aansluitend de luxe variant! - Reisverslag uit Saint-Jean-Pied-de-Port, Frankrijk van Frans Schlooz - WaarBenJij.nu Aansluitend de luxe variant! - Reisverslag uit Saint-Jean-Pied-de-Port, Frankrijk van Frans Schlooz - WaarBenJij.nu

Aansluitend de luxe variant!

Blijf op de hoogte en volg Frans

10 Juni 2014 | Frankrijk, Saint-Jean-Pied-de-Port

Vandaag zijn we op weg gegaan voor de wat luxere variant van de Camino. We gaan nu samen met de auto de route opnieuw maken die Frans een maand geleden gelopen heeft. We vlogen naar Biarritz, waar we een auto huurden en naar Saint Jean Pied de Port reden. Daar hebben we rondgewandeld, het startkantoor van de Camino bezocht, de herberg bekeken van waaruit Frans vertrokken is. Aan het einde van de dag gingen we om toch wat in de sfeer te blijven bij een particulier herberg slapen. We werden naar een kamer gebracht met twee tweepersoons bedd. Omdat ik het niet zag zitten dat er nog een ander echtpaar aan onze kamer werd toegevoegd wilde ik het toch niet. De dame des huizes zei dat ze nog wel een kamer had met twee eenpersoons bedden, maar wel een keukentje bevatte. Dit leek ons minder erg. Wel meteen betalen! Toen we ons wilden installeren ontdekte we dat er geen lakens op de bedden lagen, na haar wat omslachtig te hebben uitgelegd dat we geen slaapspullen bij ons hadden kwam ze met een laken per bed. Wel twee euro toeslag. Laken op het bed gedaan, maar toen ontdekten we dat er geen handdoeken lagen. Ook hier weer een omslachtig verhaal leverde twee afgewassen en versleten handdoeken op, met toeslag van twee euro. sAvonds zijn we in het dorp gaan eten en zijn redelijk op tijd naar bed gegaan, geen wifi, geen tv. Frans besloot tot slot nog een stoel tegen de kamerdeur te zetten omdat de kamer niet op slot kon.