Lange wegen - Reisverslag uit Valdevimbre, Spanje van Frans Schlooz - WaarBenJij.nu Lange wegen - Reisverslag uit Valdevimbre, Spanje van Frans Schlooz - WaarBenJij.nu

Lange wegen

Door: opafrans

Blijf op de hoogte en volg Frans

06 Mei 2014 | Spanje, Valdevimbre

We bevinden ons midden op de Meseta, een langgerekt hoogvlaktegebied, dun bevolkt met eindeloze wegen. Naast de weg kleurrijke landbouwgebieden. Het was droog, maar de wegen zijn eindeloos. Soms, na een glooiing, zien we daken verschijnen van een naburig dorp, wat meestal koffie en effe rust betekent. Soms zien we de plaats van aankomst al van verre, maar blijkt het nog kilometers ver weg te liggen. Maar eenmaal op gang nemen we die hobbels. We zijn nu over de helft. Morgen hebben we een langgerekt stuk van 14 km zonder dorp, rustplaats of wat dan ook. Dat betekent extra veel water meenemen, vantevoren proviand inslaan en je voorbereiden op een lange dag. Gelukkig werkt het weer mee, het is niet te warm en het is droog.
Vannacht slapen we in een soort casa rural een iets luxere hostel, omdat in de gemeentelijke auberge (eigen bijdrage) allerlei beestjes in bed werden aangetroffen. Toch zijn er ook pelgrims die dat voor lief nemen omdat ze nauwelijks geld te besteden hebben.
We leven in het hier en nu, wat er elders in de werled gebeurt weten we niet en we houden ons alleen maar bezig met onze tocht en alles wat daarmee samenhangt. Overmorgen neem ik afscheid van mijn wandelmaatje Agatha uit Noord-Holland. We hebben het fijn met elkaar gehad, maar het is een echte pelgrimsrelatie d.w.z. het heeft enkel te maken met passend gezelschap zoeken en elkaar steunen en helpen. Het betekent een zekere veiligheid, maar tijdens deze tocht heb ik de luxe om relaties aan te gaan met andere pelgrims die daarvoor open staan en die vaak hele interessante en leerzame persoonlijkheden hebben. Mijn Duits en Engels gaat als een tierelier, dus ik kan met veel mensen goed communiceren. Naast inspanning is de Camino ook ontspanning, we lachen heel wat af, na afloop van een lange wandeling heeft een pot bier een herstellende werking en daarna doen we ons onder het pelgrimsmenu tegoed aan Spaanse wijn.
Het pelgrimsmenu is erg wisselend, vanavond linzesoep, een visstick met sla en na afloop een mousse van citroen. Niet veel maar wel voedzaam.
Over 2 dagen ben ik een Leon. Misschien neem ik een dag rust, misschien ga ik door. Dat is ook de Camino: ik kan a la minute besliisen wat ik doe, alles is goed.

  • 06 Mei 2014 - 21:20

    Petra:

    pap, ik ben zo trots op je! dikke kus, Petra

  • 06 Mei 2014 - 23:30

    Caminofrans:

    Hola Frans,
    Je hebt groot gelijk door niet in de refugio te gaan slapen waar je gratis bedwantsen krijgt :-) ! Ik vindt het leuk je te volgen daar ik in 2012 hetzelfde pad heb gelopen. Wel had ik wat pech met blaren waardoor ik genoodtzaak was om de bus en taxi te nemen maar ik ben in Santiago aangekomen.
    Beste Frans Buon Camino,
    Gegroet!

  • 07 Mei 2014 - 08:46

    Wim:

    Abuelo Frans,
    Het schrijven van verhalen gaat je goed af. Onvoorstelbaar dat je alweer op de helft bent. Je hebt de smaak te pakken. Prima dat jullie je eigen Camino (gaan) vervolgen.
    Buen Camino
    Saludos
    Wim

  • 07 Mei 2014 - 10:34

    Wim Hulscher:

    Dag Frans,

    Helaas hebben we vaak een te trage verbinding om op waarbenjenu te gaan kijken.
    Ontwijk alle ongedierte en slaap nog beter buiten tussen de slangen etc.

    gr. Wim

  • 07 Mei 2014 - 11:46

    Sjaak:

    Daag Frans,

    Wat een prachtige reis. Wat heb jij een conditie, geweldig. Ik wens je veel wandelplezier.

    Groetjes,
    Sjaak

  • 08 Mei 2014 - 21:12

    Dea En Marian Hermans:

    Hallo Frans,
    Wij zijn vanaf 16 april op Curacao en komen 19 mei a.s. terug naar Nederland.
    Hoop dat het gaat lukken om de mail te versturen.
    Wat een moed!
    Wensen je een interessante Camino.
    Warme groeten vanaf Curacao.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Valdevimbre

Op weg naar

Santiago de Compestella!

Recente Reisverslagen:

21 Juni 2014

Weer terug naar huis!

18 Juni 2014

Biarritz

17 Juni 2014

Guggenheim

16 Juni 2014

Aangekomen

15 Juni 2014

Al dicht in de buurt!
Frans

Van eind april tot begin juni loop ik van St. Jean Pied de Port naar Santiago de Compostella. Volg op deze site mijn avonturen en belevenissen, en bovenal: ieder contact is welkom !

Actief sinds 09 April 2014
Verslag gelezen: 274
Totaal aantal bezoekers 17004

Voorgaande reizen:

19 April 2014 - 04 Juni 2014

Op weg naar

Landen bezocht: